Van 11 tot 29 maart 2019 liep een tevredenheidsonderzoek aan het loket Legalisaties.
213 van de 446 bezoekers die zich aanmeldden (hetzij ±48%) hebben daaraan deelgenomen.

De gemiddelde tevredenheidsgraad bedraagt 88%.
 

Onderzochte criteria

  • informatie over de bevoegde dienst: 93% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 88%).
  • informatie per telefoon, per mail of per brief: 93% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 85%).
  • informatie op de website en in de brochure: 94% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 85%).
  • bereikbaarheid van de dienst en verplaatsing: 90% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 83%).
  • inrichting en affichering ontvangstruimte: 96% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 88%).
  • openingsuren van de dienst: 81% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 75%).
  • klantvriendelijkheid van de medewerkers: 98,5% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 96%).
  • competentie van de medewerkers: 98,5% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 96%).
  • wachttijd in het gebouw: 96% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 91%).
  • eindresultaat behandeling van het dossier: 98% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 94%).

Opmerkingen van de deelnemers

Er werden enkele opmerkingen gemaakt over de openingsuren, de parkeergelegenheid, de toegang voor personen met beperkte mobiliteit en de affichering.

Van 20 juni tot 4 juli 2019 werd een bijkomende poll gehouden over de openingstijden.
De meerderheid (±60%) van de bevraagde bezoekers wenst de huidige regeling te behouden.

Conclusies

  • Wij stemmen onze openingsuren zo goed mogelijk af op die van andere overheden.
  • Wij zorgen ervoor om de praktische informatie op onze website up te daten.
  • Ook de aanwijzingen aan het loket in de inkomhal zullen worden aangepast.

Vragen

press@just.fgov.be