Van 11 tot 29 maart 2019 liep een tevredenheidsonderzoek aan het loket Legalisaties.
213 van de 446 bezoekers die zich aanmeldden (hetzij ±48%) hebben daaraan deelgenomen.
De gemiddelde tevredenheidsgraad bedraagt 88%.
Onderzochte criteria
- informatie over de bevoegde dienst: 93% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 88%).
- informatie per telefoon, per mail of per brief: 93% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 85%).
- informatie op de website en in de brochure: 94% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 85%).
- bereikbaarheid van de dienst en verplaatsing: 90% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 83%).
- inrichting en affichering ontvangstruimte: 96% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 88%).
- openingsuren van de dienst: 81% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 75%).
- klantvriendelijkheid van de medewerkers: 98,5% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 96%).
- competentie van de medewerkers: 98,5% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 96%).
- wachttijd in het gebouw: 96% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 91%).
- eindresultaat behandeling van het dossier: 98% van de klanten is tevreden (gemiddelde score: 94%).
Opmerkingen van de deelnemers
Er werden enkele opmerkingen gemaakt over de openingsuren, de parkeergelegenheid, de toegang voor personen met beperkte mobiliteit en de affichering.
Van 20 juni tot 4 juli 2019 werd een bijkomende poll gehouden over de openingstijden.
De meerderheid (±60%) van de bevraagde bezoekers wenst de huidige regeling te behouden.
Conclusies
- Wij stemmen onze openingsuren zo goed mogelijk af op die van andere overheden.
- Wij zorgen ervoor om de praktische informatie op onze website up te daten.
- Ook de aanwijzingen aan het loket in de inkomhal zullen worden aangepast.